Tudatos látásmód

Mindfulness a gyakorlatban - módszerek a tudatos jelenlét mögött - Soter Tréningakadémia

Blog Mindfulness a gyakorlatban — módszerek a tudatos jelenlét mögött Korunk nagy feltörekvője a mindfulness, melyet gyakorlatként, meditációként, módszerként egyaránt emlegetnek, és így kissé el is veszünk abban, hogy beazonosítsuk, mivel is van dolgunk.

Magyar megfelelője, a tudatos jelenlét, szintén kissé ködös megfogalmazás a laikus érdeklődőnek, pedig nagyon is gyakorlati ismerethalmazt és alkalmazási módszereket takar. Tehát az itt és most ítéletmentes megéléséről van szó — kíváncsi figyelemmel és nyitottan fordulunk minden külső és belső eseményünk felé, legyen az pozitív vagy negatív, kellemes vagy kellemetlen.

tudatos látásmód

Meditációval és más gyakorlatokkal fejleszthető. Míg ez utóbbit sokan összemossák a pszichológia és a tanácsadás fogalmaival, a mindfulness a meditáció és a jóga bélyegét viseli magán. Pedig a mindfulness és a coaching is kimondottan gyakorlati módszerekkel dolgozik.

tudatos látásmód

Nem a mostban vizsgáljuk meg a velünk történő helyzetet, hanem viszonyítunk és asszociálunk, a múlt és a lehetséges jövő relációjában vizsgáljuk magunkat. De mit sem ér ez példa nélkül!

  1. Tudatos erőforrás-aktiválás
  2. Ön inkább lebontó vagy építkező látásmódú?
  3. Access testkezelések A testkezelésekről általában A testünk egy érzéki, érzékelő, tudatos organizmus.
  4. A látás be van kapcsolva
  5. Mindfulness a gyakorlatban - módszerek a tudatos jelenlét mögött - Soter Tréningakadémia

Tegyük fel, hogy kollégánk, aki korábban többször is megcsúszott már a feladataival, ezúttal önhibáján kívül fut ki a határidőből, mert egy vezetői visszajelzést nem kapott meg, elkallódott egy fontos információ vagy tarthatatlan határidőt kapott.

Jellemzően azonosítjuk a mostani helyzetet a korábbiakkal, és sokkal hajlamosabbak vagyunk az adott kollégát hibáztatni, mintha ez egy olyan munkatársunkkal fordult volna elő, aki általában pontos.

tudatos látásmód

Milyen következményei vannak egy ilyen esetnek? Konfliktust okozhat a kollégával, tudatos látásmód és negatív hatású stresszt generál bennünk, melyet tovább szít, hogy felemlegetjük a kollégánknak korábbi hibáit, és adott esetben a vezetővel is összecsaphatunk, ha elékerül az ügy és nem a mi pártunkat fogja.

Hogyan élj Tudatos Életet? (5 tipp)

Mennyi feleslegesen elpocsékolt energia, és a legbosszantóbb, hogy ebben az esetben nincs is igazunk! Újabb stresszforrás.

Post navigation

Mit tehetünk? Térjünk csak vissza az előző példához, melyben a felszíni megoldás adja magát: használjunk asszertív kommunikációt. Az én-üzenetek átadása segít, hogy ne általánosítsunk, ne korábbi sérelmeket vagdossunk a másik fejéhez — és éppen ez az a látásmód, amit a mindfulness a gondolkodásunkban is el szeretne ültetni. Alkalmazzuk az értő figyelem eszközét, hogy tisztán tudatos látásmód a helyzetet, melyet csak a maga valóságában, vagyis a jelenben vizsgálunk.

Tréningakadémia – Nyilt tréningek – Vállalati tréningek – Szervezetfejlesztés

Használjuk és tudatosítsuk magunkban az asszertivitás, a stresszkezelés, az időgazdálkodás megfelelő eszközeit, hogy ne ragadjunk bele a mindennapok problémáiba, vagy még inkább, hogy a mindennapok eseményeit ne problémaként éljük meg. Az első lépés Minden fejlesztő tréning önmagunk megismerésével kezdődik, és a mindfulness alapja is a magas szintű önismeret. Az első lépésünk, mikor fejleszteni szeretnénk magunkat, hogy feltesszük a megfelelő kérdéseket — jó esetben pedig a válaszokkal távozunk.

Miért vagyok itt? Mi a célom vele?

Tudatos erőforrás-aktiválás Tudatos erőforrás-aktiválás Ma egy olyan nap van, amikor minden összejön? Amikor valahogy semmi sem sikerül úgy, ahogy eltervezte? Kellemetlen beszélgetés egy kollégával, a beszállító nem teljesít a megbeszélt időpontra, az egyik ügyfél elégedetlensége veszélyezteti az eddig stabil kapcsolat folytatását, sőt még az eső is esik és jó sokat állhat a dugóban, így már biztos nem ér oda időben a megbeszélt üzleti találkozóra… Ráadásul estére egy jó előre leegyeztetett időpontja van a barátaival egy fallabda-edzésre. Mit tegyen most?

Ha nem ismerem a saját céljaimat, esélyem sincs arra, hogy elégedett legyek, elégedettség nélkül pedig egyre növekedni fog bennem a stressz, ami végül kiégéshez vezethet. Így a célom megfogalmazása, vagyis az, amit elérve elégedett leszek, az origója nemcsak a mindfulnessnek, de minden fejlesztő tréningnek, melyhez az értő figyelmen keresztül vezet tudatos látásmód út. Hogyan ne égjenek ki a legjobb munkavállalóink idő előtt, és hogyan merjünk ne a legjobbak lenni?

Rengeteg kérdés, melyre a mindfulness segít megtalálni a saját válaszainkat, és ezt nem elméleti tudatos látásmód éppen ezoterikus síkon tudatos látásmód, hanem gyakorlati eszközökkel: önismerettel, a megfelelő kérdések feltevésével, a különböző élethelyzeteinkben alkalmazható módszerek bemutatásával, és rengeteg, rengeteg gyakorlással.

A tudatos jelenlét egy kivezető út a folyamatos rangsorolások és összehasonlítások világából, mely az iskola óta kíséri az életünket. Figyelmünk fókuszálása és készségeink tudatos használata annak érdekében, hogy látás és szívbetegség ne egy mókuskerékben vagy egy versenyistállóban éljük le, hanem elégedett és boldog emberként, aki elégedettségével párhuzamosan hatékonyságát is mérhetően növelni tudja.

tudatos látásmód

Mi így fogjuk fel, és ezen elvek mentén haladva adjuk át a mindfulnesst azoknak, akik jelentkeznek 2 napos tréningünkre. Jógaruhára nem lesz szükség, viszont nyitottságra és befogadókészségre annál inkább.

Lehet, hogy érdekel